Certificiranje vozila sa pogonom na LPG se vrši tako što se na nekom od Ispitnih tijela obavlja pregled vozila, provjera ispravnosti i nepropusnosti instalacije, te utvrđuje da li je instalacija izvedena na odgovarajući način, u skladu sa zakonskim propisima. Zatim se kompletna dokumentacija dostavlja na dodatni pregled Stručnoj instituciji koja je ovlaštena da donese konačni sud o instalaciji i izda odgovarajuću dokumentaciju potrebnu za registraciju vozila.
Za certificiranje ovakvih vozila je potrebno dostaviti:
– Certifikat rezervoara gasa
– Certifikat isparivača
– Vagarski list vozila sa napunjenim spremnicima goriva
– Izjava servisera
– Dokaz o vlasništvu vozila
Rok važnosti certifikata se veže za upotrebnu dozvolu rezervoara za gas. Za nove, homologirane rezervoare certifikati se izdaju na period od 7 godina. Stariji rezervoari moraju proći ispitivanje od strane Ministarstva energetike i rudarstva, te se mora dostaviti upotrebna dozvola u obliku Rješenja, koja se izdaje na period od 5 godina, te se i certifikati za vozilo izdaju na taj period.
Vozila koja u Potvrdu o registraciji kao pogonsko gorivo imaju upisano LPG gorivo mogu nesmetano prelaziti BiH granicu. Da bi se LPG mogao upisati kao pogonsko gorivo, neophodno je provesti certificiranje, kako je objašnjeno u prethodnim pitanjima i odgovorima.
Cjenovnik o certificiranju vozila je propisan od strane Ministarstva prometa i komunikacija BiH, i može se preuzeti i pogledati u sekciji „Certificiranje – Cjenovnik“.
Da, nakon zamjene motora potrebno je provesti certificiranje, nakon čega se dobija Potvrda o ispitivanju vozila koja je neophodna za obavljanje tehničkog pregleda, te unosa novog broja motora u Potvrdu o registraciji.
Iz putničkog vozila se izvadi zadnja klupa (sjedišta), ugradi se odgovarajuća podnica sa mjestima za prihvat traka za učvršćivanje tereta. Iza sjedišta vozača se ugrađuje kruta zaštitna pregrada, a na sve staklene površine koje se nalaze u tovarnom prostoru se postavlja zaštita od oštećenja od strane tereta. Prije odlaska na Ispitno tijelo, i početka procesa certificiranja, vlasnik vozila je dužan izvagati prazno vozilo u stanju spremnom za vožnju (napunjen spremnik goriva i prisutna ostala oprema).
Da bi vozilo bilo registirano kao putničko, moraju se izvršiti prepravke koje podrazumijevaju uklanjanje zaštitne pregrade, postavljanje sjedišta zadovoljavajućeg kvaliteta (sa naslonima za glavu), postavljanje homologiranih pojaseva, te općenito prilagođavanje prostora za smještaj putnika, u smislu podova, ostakljenih površina, rukohvata i sl.
Nakon rekonstrukcije, vozilo treba pripremiti za vožnju (tečnosti, oprema i sl.) te izvagati, po osovinama i u cjelini. Zatim vozilo treba dovesti do nekog od naših Ispitnih mjesta, koje će izvršiti odgovarajuće premjere vozila, uputiti upit prema Stručnoj instituciji, te će se nosivost vozila odrediti u najkraćem mogućem roku, u skladu sa tehničkim karakteristikama vozila.
Ne, Ministarstvo prometa i komunikacija BiH nije predvidjelo ovakvu certifikaciju vozila, a samo zatamnjivanje je dozvoljeno prema Pravilniku o ukupnoj masi, dimenzijama i dr. članom 46, stav 3. tačka b) i to: bočne staklene površine motornih vozila iza leđnog naslona sjedala vozača i suvozača, homologiranim folijama bez refleksije.